Krakau - Woensdag 27 september 2017

27 september 2017 - Krakau, Polen

We hadden heerlijk uitgeslapen, want we hoefden pas rond half 9 op te staan. Vandaag gingen we namelijk eerst naar het marktplein en daarna naar het Ojcow National Park. Na het ontbijt gingen we dus met zijn alle naar het marktplein. We kregen toen de tijd om nog een paar foto's te maken voor je CKV opdracht als je dat nog niet had gemaakt. Ik ben toen met Loy en Shanika een paar rondjes gelopen om het marktplein. Toen hebben we van verschillende dingen een foto gemaakt, zoals de koetsen, kunstwerken en gebouwen. Ik was nog opgelicht omdat ik een sleutelhanger voor mijn moeder had gekocht voor 35 zloty. Terwijl later bij een ander winkeltje hij voor 20 zloty was.

Om half 12 gingen we naar het National park. Het National park zag er erg mooi uit. Het was wel alleen bloedheet vergelijken met Krakau. De gids vertelde dat dat kwam, omdat Krakau in een soort van dal ligt waar mist om heen komt. Ik had helaas een trui aan dus ik had het bloedheet. En we moesten nog de berg omhoog. Ik heb niet de beste conditie dus het ging allemaal best wel moeizaam. Gelukkig was ik niet de enige. Toen we boven waren hadden we een heel mooi uitzicht van het park. We zijn toen ook nog een donkere grot in geweest, wat Shanika heel erg spannend vond. Toen we uit de grot waren gingen we weer stap voor stap naar beneden lopen. Toen we eindelijk beneden kwamen kwamen we bij een soort van beekje, waarvan je het water kon drinken. Iedereen ging gelijk zijn flesje vullen.

Na het park hadden we nog vrije tijd totdat we wat gingen eten bij de Mexicaan. We waren nog steeds best wel moe en we hadden al souvenirtjes gehaald dus gingen naar ons hostel toe en hebben we ons klaargemaakt voor het eten en even gedoucht omdat het in het park natuurlijk zo warm was dat je je beetje vies voelde. Nadat we ons klaar hadden gemaakt was het weer tijd om naar het restaurant te gaan lopen. Gelukkig ging de helft van de groep rond dezelfde tijd weg dus liepen we maar met hun mee. Onze ervaring met Google Maps was natuurlijk niet heel goed. Ik was zelf nog nooit in Nederland naar een Mexicaans restaurant gegaan. Ik vond het wel echt super lekker!

Na het eten ging een groot deel van de groep mee karaoke zingen. Maar de eerste karaoke bar waar we waren mochten we niet zitten, omdat je 18+ moet zijn. De mensen keken ons al zo raar aan toen we binnen kwamen. Gelukkig zat er nog een karaoke bar tegenover ons hostel. Het was erg leuk om te zien hoe iedereen me zat te zingen. Ik heb samen met Shanika en Loy nog een liedje gezongen. We hadden Girl on Fire van Alicia Keys gekozen. Nadat we hadden gezongen waren we er alle drie overeen dat we een veel te hoog liedje hadden uitgekozen. Waarschijnlijk zongen we of heel vals of heel zacht. Verder was het echt een super leuke avond!

Na het karaoke zingen hebben we nog met ze alle gepraat op onze kamer, wat ook super gezellig was. Door deze reis heb je toch wel meer mensen leren kennen. Ook omdat ik van de Mavo kom en verder niemand ken. Maar door deze reis is daar verandering ingekomen. We sliepen pas rond een uur of kwart voor 3. Gelukkig stonden onze koffers al ingepakt en klaar en hoefden we niet heel vroeg op te staan.